הערך המוסף בג'יו ג'יטסו
top of page
  • תמונת הסופר/תteambertmma

הערך המוסף בג'יו ג'יטסו

עודכן: 28 בנוב׳ 2018

ג'יו ג'יטסו ברזילאי הוא יותר מאשר רק ספורט. הוא יותר מעוד אמנות לחימה.

הרבה אנשים מדברים על אורח החיים של ג'יו ג'יטסו, אבל מה זה בעצם אומר? האם זה אומר שאתה מתאמן כל היום? היתרונות של הג'יו ג'יטסו הברזילאי משפיעים עליך בצורה שלא נראית לעין לעתים קרובות, הדברים שאתה לא יכול לראות, הם המשפיעים ביותר חייך.

ג'יו ג'יטסו ברזילאי הוא יותר מאשר רק ספורט

היתרונות הפיזיים

הכנסו לכל מכון ג'יו ג'יטסו ברזילאי ודברו עם כמה מהתלמידים שרק התחילו להתאמן, שאלו אותם מה זה עשה להם. הרוב יענו "רזיתי מאוד", או "אני הרבה יותר גמיש עכשיו." חלק ידברו על כמה כוח יש להם או על איך שהם בכושר טוב יותר. אי אפשר להתכחש לעובדה שג'יו ג'יטסו ברזילאי יכול לשנות את הגוף שלך. אתה יכול לראות, באופן פיזי, את הגוף שלך משתנה בכל יום ובכל שבוע. מה שאתה לא יכול לראות הם השיפורים בבריאות הכללית שלך כתוצאה מהאימונים.

כולם משייכים אימון עם מראה חיצוני. אנשים רוצים להיראות בצורה מסוימת. לא תצפה לשמוע הרבה אנשים אומרים, "אני מתאמן כדי להוריד את רמת הכולסטרול שלי." האנשים היחידים שאומרים את זה הם אלה שהלכו לרופא וגילו שיש להם רמות גבוהות של כולסטרול ושהם צריכים להתאמן. בג'יו ג'יטסו הדבר אינו שונה. לעתים רחוקות נכנסים תלמידים המחפשים לייצב את רמת הסוכר בדם שלהם, אבל אני תמיד אומר לאנשים שהחלק הכי טוב בפעילות גופנית כולל דווקא את הדברים שאתה לא יכול לראות. קח את זה בחשבון כאשר אתה מתוסכל מהאימון שלך. לא משנה כמה פעמים הובסת, אתה עדיין עושה משהו חיובי לבריאות שלך.

נוסף על כך,ג'יו ג'יטסו ברזילאי מלמד אותך איך להשתמש בגוף שלך כיחידה אחת. בחברה הנוכחית שלנו, בה אנו מבלים את רוב ימינו בישיבה, נהיגה או בעבודה מול המחשב, הגוף מפתח כמה דפוסי תנועה מוזרים ולא טבעיים. המודעות לגוף שג'יו ג'יטסו הברזילאי מלמד אותך לא יסולא בפז. עם עלייה במודעות לגוף, יעלו מהר גם הכוח והגמישות. זה משהו שאתה יכול להרגיש. שיפורים בניידות יופיעו בטכניקות ותרגילים שבהתחלה היו קשים לביצוע, אך פתאום יהיו קלים יותר

היתרונות המנטליים

מעבר לשיפורים הפיזיים שמגיעים כתוצאה מאימוני ג'יו ג'יטסו, היכולות המנטליות, שאליהן לא שמים לב, גם מתפתחות. בראש ובראשונה, התהליך של למידת טכניקה דורש הרבה מאמץ מנטלי כשם שהיא דורשת פעילות פיזית. כדי ללמוד טכניקה, אתה חייב לתרגל אותה שוב ושוב. אתה לומד את הטכניקה בדיוק כמו שהיית לומד מקצוע בבית הספר, ואחר כך מיישם אותה. ללמוד ליישם את הטכניקה יכול להיות החלק המאתגר ביותר. כאשר מנסים מהלך חדש של טכניקה זה קשה. על מנת להשתפר, אתה חייב להמשיך לתרגל את הטכניקה שוב ושוב. אתה חייב ליישם ולהתמיד במשך מספר חודשים, לפעמים שנים לפני שאתה מתחיל לתפוס אנשים במהלך מסוים ולהכניע אותם.

אם אתה מסוג האנשים שנהיה מתוסכל מקושי ומפסיק לתרגל כתוצאה מכך, אז ג'יו ג'יטסו ברזילאי הוא לא הספורט שלך. בחיים, כאשר הדברים הופכים מתסכלים וקשים, האם אתה מוותר או דוחף את עצמך בכוח קדימה? בדיוק כך הדבר בלמידת טכניקה חדשה:אם אתה מוותר, לעולם לא תלמד. זה נכון לכל מטרה. בדרך, כדי להגיע למטרה שלך, יהיו גם תקופות שלתסכול וקושי. אם אתה מפסיק, אתה לעולם לא תגיע לפסגה.

אחד היתרונות הנסתרים של ג'יוג'יטסו ברזילאי הוא מה שההתמודדות עם הלמידה, התרגילים והמהלכים השונים עושים עבורך. הרגשה רעה היא להגיע לכיתה אחרי חודשים שתרגלת טכניקה, לנסות אותה, ולהימחץ על ידי כולם. הרגשה טובה היא להגיע ביום שלמחרת לכיתה ולנסות את אותה טכניקה שוב. הכוח הנפשי להמשיך לדחוף גם כאשר הדברים לא הולכים בדרך שלך, תופיע בתחומים אחרים של החיים ומחוץ לחדר הכושר.

דברים לא תמיד הולכים בדרך שלנו, בין אם בחדר הכושר או לכל דבר בחיים. לכל אחד יש לחץ בחייהם. איך אנחנו מתמודדים עם הלחץ הזה הוא מה שחשוב. ג'יו ג'יטסו ברזילאי הוא דרך להוריד מתחים. אחרי יום ארוך בעבודה או בבית הספר, אתה יכול ללכת למכון ולהירגע. הדבר האחרון שאתה רוצה לחשוב עליו כאשר מישהו נועל או חונק אותך, הוא היום הרע שלך בעבודה. ג'יו ג'יטסו דורש מיקוד. כאשר המורה שלך מראה טכניקה, אם אתה לא שם לב אתה יכול לפספס פרט משמעותי. פרט זה יכול להיות ההבדל בין השלמת המהלך לבין כשלון.

יתרון נוסף הוא שאימון מאפשר לך להוציא את הכעס שלך. במהלך התרגול אתה יכול לקחת את הכעס והתסכול ולשחרר אותו על המזרן. לעבוד קשה יותר כדי להוציא את התסכול. תוכל למצוא שלאחר תרגול אינטנסיבי או תרגיל התקלות, אתה תרגיש טוב יותר. השתמש במכון כפורקן. זה שעה שעתיים שבו הזמן הוא רק שלך. אף אחד לא ישאל אותך על היום הרע שלך בעבודה בעת גלגול. באימון הזמן הוא הזמן שלך.

Honor in Jiu Jitsu

לסיכום

במכוני ג'יו ג'יטסו ברזילאי ניתן למצוא כמעט כל סוג של אדם שאתה יכול לחשובעליו - רופאים, עורכי דין, סטודנטים, אוכפי חוק, אנשי עסקים, ועוד. בכל יום הם הולכים למכון, מאותה הסיבה –כדי להשתפר בג'יו ג'יטסו.אותם אנשים נכנסו למכון בכל יום על מנת לשפר את בריאותם, לחזק את יכולת הלמידה שלהם, ולהוריד את רמות הלחץ. הם לא יכולים לראות את היתרונות הרבים של הג'יוג'יטסו שלא ניתן לראות, אבל זה לא משנה אם הם מודעים להם או לא – הם קורים. לדעתי, מה שאתה לא יכול לראות זה בעצם מה שהג'יוג'יטסו הברזילאי מביא. לקחת את הלקחים אותם תרגלת על המזרן וליישם אותם בחיים.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page