תהליך קבלת החגורות בג'יוג'יטסו ברזילאי, תהיות ופרשנות- חגורה לבנה
top of page
  • תמונת הסופר/תteambertmma

תהליך קבלת החגורות בג'יוג'יטסו ברזילאי, תהיות ופרשנות- חגורה לבנה

עודכן: 28 בנוב׳ 2018

השיח והדיאלוג עם תלמידים, מאפשרים גם לי להתפתח כמורה. חלק מהתובנות אותם אני חולק היום קשורים גם למפגש עם תלמידים, מתאמנים וקולגות, ומאפשרים לי להגדיר תהליכים ולתת פרשנויות חדשות. בעקבות התקדמות של תלמידים והתפתחות, אני מנסה להגדיר מהי חגורה, מהי מסמלת, ומהו התליך אותו צריך לעבור תלמיד בין שלבים שונים בהתפתחותו כאמן לחימה?

במאמר זה שיתחלק למספר חלקים, אני רוצה לסקור את שיטת הענקת החגורות השונות בג'יו ג'יטסו ברזילאי ומה שהן (החגורות) מייצגות, לעניות דעתי. מתאמנים מתחילים רבים בג'יו ג'יטסו הברזילאי,נתקלים בכך שמערכת הענקת החגורות היא הרבה יותר נוקשה מאשר צורות אחרות של אומנויות לחימה - לעתים קרובות לוקח מעל ל10 שנים כדי לקבל חגורה שחורה בג'יו ג'יטסו הברזילאי. איך אנחנו מגדירים את כל רמת חגורת ב BJJ היום מבוסס במידה רבה על שלבי למידה הקשורים לכל חגורה. לכל שלב חגורה אינדיקטורים ספציפיים הקובעים רמת מיומנות, מנטאלית, פיזית וטכנית.

מידתיות זו של רמות חגורת BJJ תעזור להקל על תסכולי חלק מהתלמידים כשהם מרגישים כי הם קופאים על שימריהם בחגורה מסיוימת. הדבר המרכזי שאני מקווה להעביר לתלמידי BJJ הוא שמה שהם מרגישים וחווים הוא נורמלי לחלוטין, כולנו עברנו את התהליך הזה בצורה כזו או אחרת .מטרתי עם מאמר זה היא לעזור למתאמני BJJ להבין את רמות החגורה כשלבי התפתחות טבעיות לספורטאים ולוחמים ; כך, שהם יכולים להיות תלמידים ומתאמנים בעלי הבנה וסבלנות טובים יותר. אימון והוראה יכולים להיות תהליך מתסכל ומדריכים רבים לא מבינים עד כמה נתינת משוב לחגורה לבנה הינה שונה מאיך שאתה נותן משוב לחגורה חומה.

כסיכום ראשוני מהיר של המאמר הכולל, הנה הדרך הטובה ביותר להסתכל על תבניות מחשבות השונות עבור כל רמת חגורת ב BJJ

לבן - אוזלת מודעות. אתה לא יודע מה שאתה לא יודע.

כחול- אוזלת מודעות חלקית. אתה יודע מה שאתה לא יודע

סגול- יכולת מודעת. אתה יודע מה לעשות.

חום - יכולת מודעת. אתה עושה מה שאתה יודע

שחור- אתה פשוט מודע. אתה אדיש ליכולת או חוסר יכולת. אתה עושה ג'יו ג'יטסו, כי אתה אוהב את זה. להכניע אנשים הוא לא המטרה. אם אתה מישהו מכניע אותך לא ביג דיל. "אני עושה ג'יו ג'יטסו" הופך גמול בפני עצמו.

חגורה לבנה החגורה הראשונה, הכל מתחיל כאן. אתה תהיה לומד להשלים עם זה שאתה לומד את האומנות מ 0. המטרה היא ליצור מסגרת התייחסות לכל הדברים שתוכל ותלמד בעתיד. אתה ממשיג את דפוסי הידע והתנועה הבסיסיים עליהם כל הכישורים שלך מבוססים. החגורה הלבנה היא שלב קוגניטיבי מאוד בלמידה שלך; כלומר, רוב האנרגיה ותשומת הלב שלך יהיו על איך לעשות את הטכניקה. כל תנועה תצורף למחשבה. אני אוהב להסביר את זה כניתנת ביטוי מילולי במחשבה לכל רצף של הטכניקה ברמה הפיזית. אתה צריך לחשוב, ולהסביר לעצמך מה לעשות ולהיתאמן על איך לעשות את זה. אתה במידה רבה תצטרך את עזרתם של אנשים אחרים בשלב זה. כחגורה לבנה, אתה תבלה את רוב הזמן שלך רק באיסוף מידע. אתה לומד מה לעשות ואיך לעשות את זה וגם למה אתה עושה את זה. אתה תהיה שלא במודע "חסר" משום שיש כל כך הרבה שאתה לא יודע. אתה תבלה הרבה מהזמן שלך בבליעת מידע ואירגונו כך שהתנועות יראו לך הגיוניות. בסופו של דבר, הלחימה הופכת הגיונית. לא צריך סיבה משכנעת למה לעשות את מה שאתה עושה. ההיית יכול להבין את זה בעיקר בעצמך, אבל זה פשוט ייקח יותר זמן. המאמן נמצא שם כדי לעזור לך להשיג את המידע במהירות ובמיקוד ככל האפשר וגם על מנת למתן את ההיבטים המתסכלים, באופן טבעי של שלב הלמידה הזה. הביצועים שלך כחגורה לבנה לא יעלו בקנה אחד עם התפיסה שלך. אתה תהיה מתוסכל, מבולבל, אתה מרגיש חוסר ודאות מוחלטת כלפי כל מה שאתה עושה; עם זאת, ניתן למצוא נחמה בעובדה שמדובר בתהליך טבעי לחלוטין לכולם בשלב החגורה הלבנה. כולנו עוברים את זה. הלבנה היא השלב הקשה ביותר במהלך מסע ה BJJ. אתה מבלה את רוב הזמן שלך בתחתית ואתה נכנע כל הזמן למתאמנים מנוסים יותר. אתה מרגיש כאילו אתה טובע וכל דבר שאתה עושה מרגיש כאילו הוא עובד נגדך. הלבנה היא טקס מעבר שעל כל מתרגלי BJJ לעבור. אף אחד לא נמצא מעל לתהליך. אתה לומד ענווה, צניעות, אורך רוח וקור רוח. כל לוחם עם חגורה שחורה בBJJ היה קודם כל מסמר לפני שהפך לפטיש. למרות כל התסכולים הכרוכים בלהיות מתחיל, זה גם השלב שבו אתה מרגיש את התהליך הגדול ביותר של התפתחות. כחגורה לבנה, כל שיעור מרגיש כמו סמינר לחימה שלם. אתה רואה ומרגיש קפיצות ענק במיומנות שלך עם כל וכל שיעור בשבוע וכל טכניקה חדשה שמוצגת בפניך, נראית כמו התגלות. זה החלק שבו אתה תתחיל להתאהב בג'יו ג'יטסו !!!

ככל שתשקיע זמן בבנייה עמוקה יותר של יסודות, הבניין שלך יצמח לגובה!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page