האם גיו גיטסו "ספורטיבי" שימושי לקרב אמת ברחוב?
top of page
  • תמונת הסופר/תteambertmma

האם גיו גיטסו "ספורטיבי" שימושי לקרב אמת ברחוב?

עודכן: 28 בנוב׳ 2018


Application of BJJ in Self Defence

ההשקה האחרונה הפדרציה העולמית לגיו גיטסו מבית ריקסון גרייסי אשר מעודדת לשנות את חוקי הגיו גיטסו הברזילאי כדי להפוכה לאפקטיבי יותר הצית שוב דיון בקהילת הגיו גיטסו הברזילאי על השימוש ב"ספורט" גיו גיטסו במצבי אמת ברחוב.

במאמר זה אשר נכתב על ידי ברונו פרנקו, (חגורה שחורה ומורה אצל גרייס ברה מונטריאל (קנדה)) יש כמה נקודות טובות לגבי איך לעסוק בגיו גיטסו "תחרותי" יכול לעזור במצבי אמת. ברונו מדבר על החשיבות של פיתוח ביטחון ומקדם את החופש לחדש בגיו גיטסו. למאמר המלא:

PrivateBJJ.com

אני שומע הרבה על אנשים מדברים על האפקטיביות של גיו גיטסו ספורטיבי. הנה המחשבות שלי בנושא:.

יש האומרים כי מה שמתחרים עושים בטורנירים לא יהיה שימושי ברחוב. או שהמתחרים ברמה העליונה טובים בהשגת מדליות ולא שום דבר אחר.

אני חולק עליהם בכבוד.

אם אתה לא רוצה לשמוע את נקודת המבט שלי, פשוט לך להתגלגל עם אחד המתחרים הטובים בחוץ.

עשה זאת עם חליפה, ללא חליפה, על זמן, הכנעות בלבד, בעיניים קשורות, לא משנה איך. תודיע לי רק מתי זה קורה כדי שאבוא לשים כסף שהולכים לקרוע אותך, ובגדול.

אבל אם אתה רוצה להציל את עצמך מהסיטואציה, שמע את דעתי.

תחרויות לא מגדירות שום דבר. זה נותן לנו מוטיבציה, זה נותן מטרה שהופכת אותנו לטובים יותר.

. מה שספורטאים משתמשים ומציגים בטורנירים הוא שבריר ממה שהם יודעים. מה שעושה אותם למעולים הוא לא מה שהם עושים שם אלא התהליך המייגע שכל אחד מהם עובר בדרך ללתחרות. וזה הופך אותם למי שהם, לוחמים קשוחים וטובים. הייתי שם ועשיתי זאת.

אולם אף פעם לא נקלעתי לקרב רחוב. ואני לא מתכנן להקלע לאחד כזה בקרוב. השנים שבהן התאמנתי ועשיתי גיו גיטסו עזרו לי להמנע מקרבות, מהרחוב וכן אני סמוך ובטוח שהייתי מסתדר טוב אם הייתי נקלע אי פעם לסיטואציה כזאת.

האם אתה רוצה להתכונן לחיים האמיתיים? בנה את הביטחון העצמי שלך כך שלא תרגיש שעליך להכנס לקרב פיזי כדי לפתור בעיה או לצאת ממנה. זכור שאנחנו חיים בעולם כחלק מחברה מתורבתת שבה המנצח בקרב הרחוב הוא זה שנענש בדרך כלל. ולהיות אמן לחימה רק עושה זאת גרוע יותר.

ברחוב הכל זה דאבל לג טייק דאון, מעברים, מאונטים או שליטת גב והכנעה. אם במקרה אתה על גבך אתה תהיה תלוי בגארד שלך כדי להתחמק מפגיעה וכדי להגיע לעמדה עליונה. זה הכל.

עכשיו בוא נחשוב בהיגיון, אתה באמת חושב שכל מתחרה ברמה גבוהה – יהיה לו בעיה לעשות משהו מכך?

אפילו המשקלים הקלים, מאסטרי הברימבולו ומושכי הדאבל לג, האם אתה חושב שתהיה להם איזושהי בעיה אם הם אי פעם יותקפו על ידיד אדם לא מאומן ברחוב? לא מאמין.

אני זוכר סיפור מצעירותי – אחד מחברי הקבוצה הותקף על ידי לוחם ממ"א מקצועי במסיבה. הוא היה רק נער ומעולם לא השתתף בקרב רחוב. הוא לא עשה נו גי מעולם, אימוני הגנה עצמית או אימוני ממ"א. ועדיין הבחור השני נחנק עד לחוסר הכרה תוך שניות. גיו גיטסו הוא נשק בכל צורה.

האמת היא שמתחרים עושים מה שצריך כדי לנצח את החוקה הנוכחית. אבל אל תבלבלו זאת עם לחשוב שזה כל מה שהם יודעים.

אני רואה גיו גיטסו כאומנות, דרך לבטא את עצמך. לוחמים רבים בוחרים את הדרך בה הם רוצים לשחק. היופי בגיו גיטסו הוא שהוא מתאים את עצמו לכל סוג גוף ושולל את רוב ההגבלות שיכולות להיות לאדם.

סגנונות מסוימים יכולים להיות יותר אפקטיביים ברחוב, אחרים יכולים להיות פחות אבל בואו פשוט נתגלגל כולנו ונאמץ את הגיוון בגיו גיטסו.

שיהיה עם גי בלי גי, כדרך להגנה עצמית, תחרותי או סתם להתגלגל על כל אחד לבחור את מה שהכי מתאים לו ולשמוח עם העובדה שאתה עושה גיו גיטסו. למד כמה שתוכל ותמיד תשמור על ראש פתוח ואל תרד על סגנון שונה משלך.

זכור למה התחלת להתאמן באומנויות לחימה מלכתחילה. התרכז ביתרונות שאתה קוצר ותן לאחרים לעשות את שלהם. אנחנו לא נגביל את מה שהדור הבא אמור לעשות או יוכל לעשות בכדי לתת לגיו גיטסו להמשיך ולהתפתח. כך גם אנחנו הגענו הנה.

תורגם מהאתר http://www.bjjscandinavia.com/

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page