SHE'S BACK...
top of page
  • תמונת הסופר/תteambertmma

SHE'S BACK...

עודכן: 3 בדצמ׳ 2018


Ronda Rousey and Amanda Nunes

סופ"ש הקרוב מסמן את חזרתה של הכוכבת הכי גדולה בעולם ה MMA, רונדה ראוזי. אפשר להתווכח מי כוכב יותר גדול כיום היא או קונר מקרוגור אבל העובדה שה UFC יצר דיוויזה חדשה בזכותה ודינה וויט חזר בו מההצהרה שלו שנשים לעולם לא ילחמו ב UFC, בנוסף למעמדה של ראוזי במיין סטרים ההוליוודי, הופך אותה, לפחות במובנים מסוימים לכוכבת אפילו גדולה מקונר. חוץ זה, מדהים בעיני לחשוב שהכוכב מספר 1 של הספורט הכי גדוש טוטסטרון בעולם הוא למעשה אישה.

אז מה יהיה בקרב?

למרות שניתן לראות שיפור מתמיד אצל ראוזי בכישורי הסטריקינג, היא הייתה ונשארה גרפלרית מחוננת, שמשתמשת בכישורי הסטריקינג שלה לצמצם לטווח, להיכנס לקלינצ', לזרוק את האומללה התורנית על הראש ואז אם היא עדין בהכרה לסיים בבריח יד ישרה. בשביל להגיע לקלניצ' רונדה "משחקת" מספר 1'. כלומר, היא הלוחמת האגרסיבית שמפעילה לחץ מתמיד על יריבותיה במטרה לסגור את הטווח. רוב הלוחמות שנלחמו מולה ניסו להילחם באש עם אש, ניסו להיות יותר אגרסיביות ממנה. אך ברוב המקרים משחק אגרסיבי מוביל לקלינצ'- והקלינצ' זה העולם של ראוזי. בפעם הראשונה שראוזי התמודדה עם סטריקרית טובה , סבלנית ושיודעת לשמור טווח בדמותה של הולי הולם, זה נגמר בזה שראוזי הייתה צריכה לאכול מקשית כמה חודשים טובים לאחר הקרב. העניין, שאמנדה נונז, האלופה המכהנת, היא האחת הסטריקריות היותר אגרסיביות שראיתי לאחרונה. צריך רק לראות את הקרב האחרון שלה מול מישה טייט, שבו היא זכתה בתואר אלופת העולם, להבין עד כמה אגרסיבית הלוחמת הזאת. אז האם ראוזי תצליח לעמוד בסערה ולהיכנס לקלינצ' או שאמנדה נונז תשלח אותה לישון הרבה לפני?

במצב נסיבות רגיל הייתי מהמר על ראוזי, אבל השאלה היותר מסקרנת נוגעת למצבה המנטאלי של ראוזי. האספקט המנטאלי הנו החלק החשוב ביותר בלחימה. לא טכניקה או אתלטיות או כושר- מה קורה בתוך הראש של הלוחם מפריד בין אלוף לעוד לוחם טוב. צריך לזכור שעברה קצת יותר משנה מהפעם האחרונה שראוזי דרכה בתוך הכלוב המתומן של ה UFC, ואני די בטוח שהקרב האחרון שלה לא מעורר בה זיכרונות נעימים. אפשר לטעון שראוזי עלתה לקרב נגד הולי הולם שחוקה , לאחר 4 שנים בתור לוחמת מקצוענית, כאשר במרביתן היא מכהנת כאלופה, עובדה שמעמיסה לחץ נפשי עצום. תוסיפו לכך את כל הסחות הדעות שנוצרו בשל הפיכתה לכוכבת בינלאומית ויש לכם מתכון די בטוח לרסק כל לוחם. לכן יתכן שלאחר שנה של הפסקה, וחזרה לשורשים שהביא אותה להיות אלופה כל כך דומיננטית, נראה שוב את הלוחמת שהטילה אימה על קטגורית הנשים. מצד שני, ראוזי אף פעם לא התמודדה עם תבוסה בתור לוחמת MMA. כשאלוף כל כך דומיננטי מפסיד פעם הראשונה מתפוגג איזשהו קסם, ההילה מתפוגגת ופתאום הוא כאחד האדם. זה קרה לפידור אמיליננקו, זה קרה לאנדרסון סיבלה ואפילו אפשר להכניס את טייסון לרשימה הזאת. בעיני איך אלוף חוזר מהפסד מגדירה אותו לא פחות מעצם הגעתו למעמד הנכסף של אלוף. ונכון להיום מצבה המנטאלי של ראוזי בסימן שאלה גדול.

נ.ב: שימו לב שהקרב בלילה שבין שישי לשבת (בין ה30/12 ל 31/12) ולא כמו בדרך כלל בין שבת לראשון.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page