שיעורים חשובים לחיים שאומנויות לחימה יקנו לך
top of page
  • תמונת הסופר/תteambertmma

שיעורים חשובים לחיים שאומנויות לחימה יקנו לך

עודכן: 28 בנוב׳ 2018


Martial Arts and Life

1. השאר את האגו בחוץ – זה אחד החוקים הראשונים בכל דוג'ו אך הוא תקף לכל מקום שתלך ולכל דבר שתנסה. השאר את הגאווה בחוץ ופתח את הראש ללמידה חדשה – זה יכול רק לקדם אותך.

2. אתה יכול ללמוד משהו חדש מכל אחד- בין אם זה מישהו חדש שאיכשהו יוצא לו אגרוף מושלם או חגורה לבנה ששואל שאלות שעוזרות לך להנחות אחרים, לכל אחד יש את היכולת להראות וללמד אותך משהו חדש. קח את ההזדמנות כדי לשפר את עצמך וכדי לעזור לאחרים עם מה שלמדת.

3.או שאתה מנצח או שאתה לומד – ניצחון, בין אם בספארינג בשיעור או בתחרות ממוסדת היא תחושה מרגשת, אך כאשר אנו מנוצחים זה רק מראה לנו על מה אנחנו צריכים עוד לעבוד. זה תפיסה שיכולה לשנות לנו את כל ההסתכלות על מצבים לא רצויים בחיים וכך הפסדים מפסיקים להיות הפסדים והופכים להיות הזדמנויות.

4.המסע הוא מה שעושה את היעד מספק – כמובן שכל אחד רוצה להיות חגורה שחורה או אלוף כלשהו אבל בסופו של דבר הדם והזיעה (וגם הדמעות...) שהשקעת לאורך הדרך בעלי ערך רב הרבה יותר. השנים, הימים והשעות שנתת כדי לרכוש את הידע ואת היכולת הם בסוף מה שאתה זוכר. עשה לך מטרות קטנות בינתיים, ההישגים הגדולים מגיעים עם הזמן ועם הניסיון.

5.טכניקה טובה תמיד עדיפה בסוף על כוח – הלוחם שמשקיע את כל האנרגיה שלו בלפוצץ את היריב כמעט תמיד פשוט יתעייף מהר יותר. זה הלוחם הרגוע, החכם והטכני תמיד ייצא עם ידו על העליונה.

כשאנחנו לוקחים רגע כדי לנשום ולנתח את המאבק בו אנחנו נמצאים במקום ללכת אול-אין בלי מחשבה התוצאה תהיה לטובתינו בסבירות גבוהה הרבה יותר.

6.אל תשפוט אדם לפי איך שהוא נראה – זה שיעור שלומדים עוד בגן אבל נהפך להיות רלוונטי בצורה שונה לגמרי כאן. ברגע שתקבל כמה סימנים כחולים ממישהו שבחיים לא היית מצפה אתה לומד לוודא להכיר מישהו לפני שאתה שופט.

7.רוב הגבולות שלך נמצאים רק בראש – הכתף שלך יכולה להתכופף עד לנקודה מסוימת לפני שתשמע קול שבירה אבל אתה תהיה מופתע כמה רחוק אתה יכול לדחוף את עצמך אם תרצה. עוד צעד אחד. עוד מכה. לא משנה מה אתה עושה דע את הגבולות שלך ואז הוכח לעצמך שאתה טועה.

8.אבל אל תהיה גאוותן. דע מתי לומר די – הרבה יותר עדיף לעשות טאפ מאשר ללחום עד המוות ולסיים עם יד שבורה. אומנם אנחנו תמיד צריכים לפרוץ את גבולותינו, אבל לפעמים עדיף להודות בתבוסה ולחזור לקרב ביום אחר מאשר להוציא לעצמנו את האפשרות לחזור אי פעם לקרב בגלל הגאווה.

9.דאג לגוף שלך – אולי לא אכפת לך מאיך אתה נראה בבגד ים, אבל אם אתה ניזון רק מגלידה ובירה אתה תרגיש זאת באימונים. הגוף מתרפא מהר יותר כאשר אתה מזין אותו נכון, מתמתח, מתאמן בצורה חכמה ודואג למנוחה מספקת.

10.הצלחה מגיעה במחיר – לא משנה כמה אתה נזהר, אף אחד לא יוצא מתחום אומנויות הלחימה ללא פציעה או אפילו פציעות. אבל לטעם של ניצחון של יריב על המזרון או הניצחון שלך על עצמך שווה את כאב כל הבעיטות, אגרופים והחניקות שלקחו כדי להגיע לשם. כמו האמרה היפנית – "פול שבע פעמים וקום שמונה".

11.המועדון שלך הוא המשפחה שלך – אתם חולקים זמן יחד, מתייעצים, נזכרים, חווים, מתחבקים ואפילו מחליפים נוזלים (לא בכוונה... בד"כ). השותפים שלך לקבוצה הם אחים ואחיות והדוג'ו הוא הבית השני. הערך של האהבה המעין לא-מחייבת הזאת היא מעבר למידה וזה משהו שתנצור ותוקיר ממש כמו החוויות והזכרונות עם המשפחה שלך.

*מאמר מתורגם וערוך מתוך DISTRACTIFY

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page