הערך של ניסיון
top of page
  • תמונת הסופר/תteambertmma

הערך של ניסיון

לניסיון יש ערך עצום בזירה. לא רק כשמצליחים - דווקא בזמני משבר הניסיון של הלוחם הוא המפתח להישרדות. קשה למצוא דוגמא יותר טובה לכך מאדי אלוורז, אלוף שהתמודד, ניצח והפסיד לטובים ביותר לאורך הקריירה הארוכה שלו. לא רק זמן הניסיון הוא פאקטור כאן - אין כמעט קרב שאלוורז לא חוטף מכות קשות על ההתחלה. קחו לדוגמא את הקרב שלו מול אדוארד פוליאנג ב-One Championship:

אדי חוטף מגל שמצלצל את הפעמונים שלו על חלופת המכות הראשונה. לוחם צעיר אולי היה דוחף קדימה כדי להחזיר, אבל אדי שומר על טווח ומנסה לקחת את הקרב לרצפה ברגע הראשון שיוכל - גם כשלא הצליח הוא הרוויח שניות קריטיות להתאוששות. לאחר מכן אדי שומר על טווח רחוק, עובד קצת עם בעיטות ומסתער קדימה רק כדי לטוס אחורה ולא להישאר בטווח הקרוב, איפה שחטף. בתגובה פוליאנג מעניש אותו על התנועות הגדולות עם צמד בעיטות רגליים נמוכות.

וכך, דקה וחצי אל תוך הקרב אדי על הרצפה, פוליאנג מנחית פצצות מלמעלה. גם אם אדי ישרוד, לכו תדעו אם הרגל שלו תאפשר לו בכלל לעמוד.

אבל אדי היה בסיטואציה הזו עשרות פעמים. הניסיון הזה - כזה שאפשר לקנות רק בשנים של הצלחות וכישלונות, היה המפתח להישרדותו. הוא ידע מה הוא צריך לעשות, נשאר מפוקס וחד - הגן על עצמו, איים עם הכנעות, עשה מה שצריך עד שמצא את הדרך לניצחון.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page